Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

ŞANLIURFA VALİLİĞİ
ŞANLIURFA VALİLİĞİ
ŞANLIURFA VALİLİĞİ
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Tarihçe İl Protokol Listesi İmza Yetkileri Yönergesi Çalışma Usul ve Esasları Genelgesi Kurumsal Kimlik
  • ŞANLIURFA
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Kolluk Personeli İhbar/Şikayet
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular Genel Emir Basın Açıklamaları İhale İlanları Resmi İlan Portalı
  • İLETİŞİM
°C
12
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali
      • Vali Yardımcıları
        • Vali Yardımcıları Görev Bölümü
        • Vekalet Durumları
        • Onur ŞATIROĞLU
        • Yakup KILINÇOĞLU
        • Alper TAŞ
        • Erinç DEMİR
        • Abdulhamid UYAR
        • Ahmet Fatih SUNGUR
        • Harun Reşit HAN
      • Kaymakamlar
        • Akçakale Kaymakamı
        • Birecik Kaymakamı
        • Bozova Kaymakamı
        • Ceylanpınar Kaymakamı
        • Eyyübiye Kaymakamı
        • Halfeti Kaymakamı
        • Haliliye Kaymakamı
        • Harran Kaymakamı
        • Hilvan Kaymakamı
        • Karaköprü Kaymakamı
        • Siverek Kaymakamı
        • Suruç Kaymakamı
        • Viranşehir Kaymakamı
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Enerji Yönetim Birimi
    • Tarihçe
      • Hükümet Konağı Tarihçesi
      • Görev Yapmış Valiler
    • İl Protokol Listesi
    • İmza Yetkileri Yönergesi
    • Çalışma Usul ve Esasları Genelgesi
    • Kurumsal Kimlik
  • ŞANLIURFA
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Kolluk Personeli İhbar/Şikayet
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • Genel Emir
    • Basın Açıklamaları
    • İhale İlanları
    • Resmi İlan Portalı
  • İLETİŞİM
 

Kuyumculara Kamera ve Alarm Sistemleri Kurulması Hakkında Karar

21.12.2021
GENELGE

Amaç:
Madde 1:
Suç ve suçluyla mücadeledeki caydırıcı etkisi, suç oluştuktan sonra ise faillerin tespiti ve delillendirilebilmesi açısından güvenlik kameraları ve alarm sistemi büyük bir öneme sahiptir. İnsan gözünün atlayabileceği bir detay, güvenlik kameraları tarafından saniye saniye kayıt altına alınabildiği gibi alarm sistemlerinin de caydırıcı özelliği bulunmaktadır. Ayrıca delilden sanığa ulaşma açısından suç unsurların tespiti ile birlikte önleyici anlamda suçun oluşmadan engellenmesine de ciddi katkı sağlamaktadır.
Bu çerçevede Şanlıurfa ilinde bulunan kuyumcularda güvenlik düzeyinin arttırılması için günün ihtiyaçlarını karşılayacak kamera sistemlerinin kurulması ve kolluk kuvvetleriyle entegre olacak şekilde alarm sistemlerinin faaliyete geçirilmesi amaçlanmıştır.
Suçluluğun en aza indirilmesi için yapılacak her çalışmanın belli bir maliyeti olmasının yanında hem maddi hem de psikolojik getirileri çok daha fazladır. Toplumsal huzurun ve güvenliğin sağlanması, teknolojik imkânların kullanımını da zorunlu kılmaktadır. Bu doğrultuda günümüzde işyerlerinde kamera takılması ve alarm sistemlerinin kurulması kaçınılmaz bir gereklilik olarak karşımıza çıkmaktadır.
Kapsam:
Madde 2: 
Şanlıurfa Valiliğince uygulamaya konulan bu karar il ve ilçelerimizde faaliyet gösteren kuyumcuları kapsamaktadır.
Dayanak: 
Madde 3:

3.1.    Anayasanın 48. maddesi,
3.2.    5442 Sayılı İl İdaresi Kanununun 9. ve 11. maddeleri,
3.3.    2559 Sayılı Polis Vazife ve Salahiyeti Kanununun 2-a maddesi,
3.4.    5326 Sayılı Kabahatler Kanunu,
3.5.    Türk Medeni Kanunu (Madde 981)
3.6.    Kuyum Ticareti Hakkında Yönetmelik,
3.7.    İşyeri Açma Ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik,
Temel İlkeler:
Madde 4: Devletin suçu önlemede alacağı tedbirlerin yanında vatandaşların kendi can ve mal emniyetini sağlamada işbirliği yapması, genel huzur ve asayişin sağlanmasında güvenlik hizmetlerine katkı sağlayacaktır.
Madde 5: Zilyedin taşınır ve taşınmaz mallarını koruma görevi öncelikle kendisine aittir. Bir tecavüz ve suç oluşmasının engellenmesi için güvenlik kameraları ve alarm sistemleri en etkili ve caydırıcı yöntemlerden birisidir.
Madde 6: Yakalanma riski yüksek olan yerlerde potansiyel suçluların suç işleme oranları azalmaktadır.Suçun işlenmesi için elverişli ortamın ortadan kaldırılması mağduriyetleri azaltacaktır.Suçlarda meydana gelen artış insanları doğrudan etkilemekte ve huzursuz etmektedir.Suç oluştuktan sonra suçlular yakalansa bile bu olumsuz etki ortadan kaybolmamaktadır. Bu yüzden suç oluşmadan alınabilecek fiziki tedbirlerin en önemlisi güvenlik kameraları ve alarm sistemleridir.
Madde 7: Suç ve suçlu ile mücadelede şehir hayatının gereklerinden birisi haline gelen alarm sistemleri ve güvenlik kameraları, gelişmiş ülkelerde yaygın ve etkin bir şekilde kullanılmaktadır. Suç oluşmadan önleyebilmenin maliyeti suç oluştuktan sonra yapılacak olan tüm çalışmalardan daha düşüktür. 
Madde 8: Toplumun yaşayan bir olgu olduğu düşünüldüğünde toplum sağlığını belirleyen en önemli etkenin suç oranının düşüklüğü olduğu görülecektir. Toplum huzurunun sağlanması her bireyin üzerine düşen sorumlulukları yerine getirmesi ile mümkündür. Vatandaşların güvenlik kuvvetleri ile işbirliği yapması suçların önlenmesinde çok büyük fayda sağlayacaktır.
Uygulama Esasları:
Madde 9: Suç ve suçlularla mücadelede etkili yöntemlerden birisi olan güvenlik kameralarının  ve alarm sistemlerinin kurulması, kullanılması ile ilgili uyulacak esaslar aşağıda çıkarılmıştır. Güvenlik kamerası ve alarm sistemi kurulacak işyerleri sahipleri ya da işletmecileri kararın kendilerine tebliğinden sonraki 1 (bir) ay içerisinde belirtilen nitelikte güvenlik kamerası ve alarm sistemi takmakla yükümlüdür, tanınan süre sonunda kuyumcular alması uygun görülen tedbirler yönünden tekrar kontrol edilecek, yükümlülüklerini yerine getirmeyen işletme sahipleri hakkında ilgili mevzuatlar gereğince yasal işlem yapılacaktır.
Kamera ve Alarm Kullanımı, Özelliği ve Görüntülerinin Saklanma Süre ve Koşulları:
Madde 10: Belirtilen iş yerlerinde iç ve dış mekânlarda bulunan kameraların görüş alanı işyerinin tamamını kapsamalı ve 7 gün 24 saat kesintisiz kayıt yapabilmelidir.
Kamera görüntü kayıtları en az 30 (otuz) gün süreyle saklanabilir olmalıdır.
Kameralar renkli ve ortamdaki ışık miktarının yeterli olmadığı durumlarda siyah-beyaz kayıt yapabilme özelliğine sahip olmalıdır.
Cihazlarda arşiv görüntülerine tarih ve saat girilerek kolayca ulaşılabilmeli, gerekli olduğunda güvenlik kuvvetlerinin kullanımına sunulmalıdır.
İşyerlerine acil durumlarda alarm izleme merkezleri tarafından 112 Acil Çağrı merkezine ve işyeri sahibine bildirimde bulunacak şekilde alarm sistemi kurulacaktır.
Alarm sistemlerinin 24 saat kesintisiz hizmet verebilecek (enerji kesintileri durumu vs.) özellikte olması sağlanacaktır.
İşyerlerine kurulacak alarm sistemlerinin darbeye duyarlı (duvar kırılması, kepenk kırılması vs.) özelliklerde olması sağlanacaktır.
Denetleme Usul ve Esasları:
Madde 11: Verilen süre sonunda faaliyet gösteren kuyumcular kolluk kuvvetleri tarafından alınması gereken güvenlik tedbirleri yönünden denetlenir ve yerine getirilmeyen hususlar mülki idare amirliklerine gereği yapılmak üzere bildirilir.
Cezai Hükümler:
Madde 12: Yapılacak kontrollerde güvenlik kameralarının ve alarm sistemlerinin belirtilen sürede kurulmaması, fonksiyonel (aktif) halde olmaması veya genelge hükümlerine aykırı davranılması durumunda İl idaresi Kanununun 66.maddesinde mevcut  “İl Genel Kurulu veya İdare Kurulları yahut en büyük mülki amirleri tarafından kanunların verdiği yetkiye istinaden ittihaz ve usulen tebliğ veya ilan olunan karar ve tedbirlerin tatbik ve icrasına muhalefet eden veya  müşkülat gösterenler veya riayet etmeyenler hakkında hareketi  ayrı bir suç teşkil etmediği takdirde Kabahatler Kanununun 32. maddesi uygulanır.” amir hükmü gereğince, 5326 Sayılı Kabahatler Kanunun (32.) maddesi gereğince “İdari Yaptırım Kararı” uygulanacaktır.
Yürürlük ve Yürütme: 
Madde 13: Bu genelge Şanlıurfa Valiliği tarafından yürütülür. İmzalandığı tarihten itibaren yürürlüğe girer. 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi Gazete
  • İlan Portalı
  • Kaan Projesi
Paşabağı Mah. Cumhuriyet Caddesi No:77 Hükümet Konağı Haliliye/Şanlıurfa
+90 (414) 313 18 43
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız