Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

ŞANLIURFA VALİLİĞİ
ŞANLIURFA VALİLİĞİ
ŞANLIURFA VALİLİĞİ
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Tarihçe İl Protokol Listesi İmza Yetkileri Yönergesi Çalışma Usul ve Esasları Genelgesi Kurumsal Kimlik
  • ŞANLIURFA
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Kolluk Personeli İhbar/Şikayet
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular Genel Emir Basın Açıklamaları İhale İlanları Resmi İlan Portalı
  • İLETİŞİM
°C
9
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali
      • Vali Yardımcıları
        • Vali Yardımcıları Görev Bölümü
        • Vekalet Durumları
        • Onur ŞATIROĞLU
        • Yakup KILINÇOĞLU
        • Alper TAŞ
        • Erinç DEMİR
        • Abdulhamid UYAR
        • Ahmet Fatih SUNGUR
        • Harun Reşit HAN
      • Kaymakamlar
        • Akçakale Kaymakamı
        • Birecik Kaymakamı
        • Bozova Kaymakamı
        • Ceylanpınar Kaymakamı
        • Eyyübiye Kaymakamı
        • Halfeti Kaymakamı
        • Haliliye Kaymakamı
        • Harran Kaymakamı
        • Hilvan Kaymakamı
        • Karaköprü Kaymakamı
        • Siverek Kaymakamı
        • Suruç Kaymakamı
        • Viranşehir Kaymakamı
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Enerji Yönetim Birimi
    • Tarihçe
      • Hükümet Konağı Tarihçesi
      • Görev Yapmış Valiler
    • İl Protokol Listesi
    • İmza Yetkileri Yönergesi
    • Çalışma Usul ve Esasları Genelgesi
    • Kurumsal Kimlik
  • ŞANLIURFA
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Kolluk Personeli İhbar/Şikayet
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • Genel Emir
    • Basın Açıklamaları
    • İhale İlanları
    • Resmi İlan Portalı
  • İLETİŞİM
 

Sahipsiz Hayvanların Toplanması ve Rehabilitasyonu Konusunda Valilik Harekete Geçti

13.03.2025
5199 sayılı hayvanları koruma kanununda geçtiğimiz yıl yapılan değişiklikle nüfusu 25 binin üzerinde olan bütün belediyelere bakım evi kurma, sahipsiz hayvanları toplama ve rehabilitasyonlarını sağlama görevi verilmesinden sonra yerel yönetimleri ve ilgili diğer kuruluşları sıklıkla uyaran Şanlıurfa Valiliği son iki haftalık dönemde bu konudaki çalışmalarını yoğunlaştırdı. 

Hafta başında Büyükşehir Belediyesi, ilçe belediyeleri ve ilgili kamu kuruluşlarına bir genelge gönderen Valilik, il genelinde sahipsiz hayvanlara yönelik olarak yürütülen çalışmaların mevzuatın belirlediği şekilde gerçekleştirilmesini, yerel yönetimlerin sorumluluklarını yerine getirmesini istedi.
Valilik Genelgesinde; hayvanların zarar görmeden rahat bir şekilde yaşamaları, kötü muamelelere karşı korunmaları, her tür mağduriyetin önlenmesi, ayrıca insan, hayvan ve çevre sağlığını gözetmek kaydıyla sahipsiz hayvanların sebep olacağı olumsuzlukların önlenmesini sağlamak amacıyla 5199 sayılı Hayvanları Koruma Kanunu’nda değişiklikler yapan 7527 sayılı Kanunun 02.08.2024 tarihli ve 32620 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdiği belirtildi.
Valilik tarafından, belediyeler ve ilgili kurumlara Kanun değişikliği yapılmadan önce de sahipsiz hayvanlarla ilgili alınması gereken tedbirlerin uygulanması yönünde uyarıların yapıldığının belirtildiği yazıda, Hayvanları Koruma Kanunu ve Hayvanların Korunması Hakkında Uygulama Yönetmeliği gereğince, sahipsiz hayvanlarla ilgili yürütülecek çalışmaların belediyelerin sorumluluğu altında olduğu hatırlatıldı. 
Yazıda ayrıca “aynı Yönetmeliğin 4’üncü bölümünde “Sahipsiz veya Güçten Düşmüş Hayvanların Toplatılması ve Bakılması ile Hayvan Bakımevlerinin Çalışma Usul ve Esasları” belirlenmiştir” ifadelerine yer verilirken, Şanlıurfa İl Hayvanları Koruma Kurulunun 19.02.2025 tarihli ve 1 sayılı Kararlarının uygulanmasının büyük önem taşıdığı, söz konusu Kararın; Büyükşehir Belediyesi, ilçe belediyeleri ile ilgili diğer kurum ve kuruluşlar tarafından hiçbir şekilde zaman kaybetmeksizin derhal uygulamaya başlanılması gerektiği vurgulandı. 
 
6 Maddelik Talimat
Sokak hayvanlarına yönelik yapılması gereken çalışmaların belediyeler ve ilgili kurumlara ayrıntılı olarak iletildiği yazıda;
1. Büyükşehir Belediyesi ve bütün ilçe belediyelerinin sınırları içinde bulunan sahipsiz hayvanları toplama ve mevcut bakımevlerine götürme çalışmalarına derhal başlaması,
2. Bütün belediyeler tarafından bakımevi oluşturulması amacıyla 2028 yılı sonu beklenmeksizin en ivedi şekilde çalışmalar başlatılarak bakımevi kurulacak alanların tespitinin 14.03.2025 tarihine kadar tamamlanması ve devamında tahsis, imar düzenlemesi, projelendirme çalışmalarının ivedilikle gerçekleştirilmesi,
3. Siverek’te bulunan bakımevinin en kısa sürede aktif hale getirilmesi,
4. Bakımevi yapılmak üzere tespit edilecek alanlar üzerinde mevzuatta belirtilen standartlara uygun olarak geçici ortamlar oluşturularak bu alanların 15.04.2025 tarihine kadar bakımevi olarak kullanılmak üzere hizmete hazır hale getirilmesi,
5. Bütün belediyeler tarafından bakımevi oluşturulması konusunda yürütülecek çalışmaların 30.05.2025 tarihine kadar tamamlanarak uygun ve yeterli kapasiteye sahip, mevzuatın gerektirdiği şartları taşıyan bakımevlerinin bu tarihe kadar faaliyete geçirilmesi,
6. Bütün belediyeler tarafından sahipsiz hayvanların toplanması, bakımevlerine götürülmesi, kısırlaştırma ve aşılama işlerinin tamamlanarak dış ortama salınmadan doğal yaşam alanlarında tutulması, 
İçin gerekli çalışmaların yapılması istendi. 
“Kuduz Hastalığı ile Mücadele” konusunda alınan kararların da yerine getirilmesi gerektiğinin hatırlatıldığı yazıda, gereken tedbirleri almadığı tespit edilen kurum ve kuruluşların sorumluluğu bulunan bütün sıralı yöneticilerinin cezai, idari ve mali yönden sorumluluklarının oluşacağı uyarısı da yapıldı.
Konuyla ilgili bir değerlendirme yapan Şanlıurfa Valisi Hasan Şıldak, “İlimizde bulunan bütün sahipsiz hayvanların belediyeler tarafından en hızlı şekilde toplanarak bakım evlerine götürülmesi, buralarda kuduz hastalığına karşı aşılanması, kısırlaştırılması ve tedavi işlemlerinin yapılması gerekmektedir. Kanunda yapılan değişiklikle birlikte ülkemize sahipsiz hayvanların tabi tutulacağı süreçler değişmiştir. Öncelikle bizim ilimizdeki bütün belediyelerin uygun kapasiteye sahip ve belirlenen şartları taşıyan bakım evleri ve doğal yaşam alanları oluşturması gerekiyor. Şu anda il genelinde sadece iki bakımevi mevcut. Bunların da toplam kapasitesi 900 civarındadır. Valiliğimiz bu konuda Tarım ve Orman Bakanlığı ile İçişleri Bakanlığımızın talimatlarını esas alarak kapsamlı bir çalışma başlatmış bulunuyor. Şubat ayında aldığımız Hayvanları Koruma Kurulu Kararı ve devamındaki genel Genelgemiz ile belediyelerin bakım evi kurma ve faaliyete geçirme çalışmaları için bir takvim belirledik. İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ile Doğa Koruma ve Milli Parklar Müdürlüğümüzde belediyeler tarafından yapılan çalışmaları destekleyecek. Yakın bir takip ve Valilik tarafından bizzat benim koordinasyonumla bu konuda kısa süre içinde mesafe olarak ilimizde sahipsiz hayvanlar ile ilgili yaşanan olumsuzlukların sona erdirilmesini hedefliyoruz. Bütün belediyelerimizin Kurul Kararı ve Genelge doğrultusunda mevzuatta kaynaklanan sorumluluklarını yerine getirerek en hızlı şekilde bakım evlerini ve doğal yaşam alanlarını kurmak, toplama ve rehabilitasyon çalışmalarını gerçekleştirmek suretiyle sürece en doğru şekilde katkı vereceklerini ümit ediyorum. Kaymakamlıklarımız da ilçelerimizdeki bu zorunlu çalışmaları takip edecekler ve süreci bir bütün halinde haftalık izleyerek değerlendirmesini yapacağız. Bu konudaki gelişmeleri düzenli şekilde kamuoyunun bilgisine sunacağız.” ifadelerini kullandı.
 
 
 

 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi Gazete
  • İlan Portalı
  • Kaan Projesi
Paşabağı Mah. Cumhuriyet Caddesi No:77 Hükümet Konağı Haliliye/Şanlıurfa
+90 (414) 313 18 43
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız